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- Electric locomotives / Locomotives Ă©lectriques : BR101 – BR143
- Electric multiple unit / Automotrices Ă©lectriques : BR406 – BR423 – BR460
- Diesel multiple unit / Autorails diesel : BR442
- High speed train / Rames Ă grande vitesse : ICE 3
- Private operators / Opérateurs privés : Transdev Deutschland
BR442 « Talent 2 » Bombardier

The Talent 2 Emu is a multiple unit railcar manufactured by Bombardier. The train began production in 2008 and first entered service with Deutsche Bahn in 2011. Some trainsets Class BR442 for the train service along Mosel have only two cars, as we can see here in Coblence, August 2014.
Les rames Talent 2 sont des automotrices fabriquées par Bombardier. La production a démarré en 2008 et ce parc est entré en service à la Deutsche Bahn en 2011. Certaines rames BR442 pour le service ferroviaire le long de la Moselle ne comportent que deux voitures, comme on peut le voir ici à Coblence, en août 2014.
BR406 ICE 3

An ICE 3M trainset leaves Brussels-Midi towards LiĂšge, Cologne and Frankfurt. These trains have little in common with the previous ICE 1 and ICE 2 series. In 1994, the new DB launched a design competition, and it was the Munich-based firm Neumeister that came up with a new design within a very short time. The fundamental feature of the ICE 3 compared to the two previous versions is the distributed electrical traction chain along the trainset, making it a true high-speed self-propelled vehicle. It meets the increased requirements for interoperability promoted by the European Commission.
Une rame ICE 3M quitte Bruxelles-Midi en direction de LiĂšge et Francfort. Ces rames n’ont plus grand chose de commun avec les sĂ©ries prĂ©cĂ©dents ICE_1 et ICE 2. En 1994, la nouvelle DB lança un concours de design et c’est le cabinet Neumeister de Munich qui rĂ©inventa une nouvelle conception dans des dĂ©lais trĂšs courts. La caractĂ©ristique fondamentale de l’ICE 3 par rapport aux deux versions prĂ©cĂ©dentes est la motorisation rĂ©partie, ce qui en fait une vĂ©ritable automotrice Ă grande vitesse. Il rĂ©pond aux exigences accrues de l’interopĂ©rabilitĂ© promue par la Commission EuropĂ©enne. Infos techniques Ă ce lien.
BR460 Desiro Siemens / Transdev Deutschland

The Mittelrheinbahn is a private company 100% owned by Transdev Deutschland. It operates a contract for local trains to Cologne-Coblenz-Mayence. It has leased Siemens Desiro Main Line tri-bodyshell railcars from Alpha Trains, which are classified as BR460 in Germany. One of this is waiting his departure at station Coblence in august 2014.
Le Mittelrheinbahn est une compagnie privée appartenant à 100% à Transdev Deutschland. Elle opÚre un contrat de trains omnibus sur Cologne-Coblence-Mayence. Elle a loué chez Alpha Trains des automotrices tri-caisses Siemens Desiro Main Line, qui sont classée BR460 en Allemagne. Attente de départ à Coblence en août 2014.
BR101 ADtranz

The German Class 101 locomotives prefigures what will later become the BR145/146, and then the TRAXX, whose cabin’s fronts can already be recognized. The 145 Bombardier locomotives of this series were put into service between 1996 and 1999 and mainly carry out missions for mainline trains, exclusively under 15kV. Station Coblence in August 2014.
La série allemande BR101 préfigure de ce qui deviendra par la suite la BR145/146, et in fine la TRAXX, dont on peut déjà reconnaßtre le fronton avant. Les 145 locomotives Bombardier de cette série ont été mises en service entre 1996 et 1999 et effectuent principalement des missions pour trains grandes lignes, exclusivement sous 15kV.
BR423 S-Bahn

The Deutsche Bahn Class 423 EMU is a light-weight articulated electric railcar for S-Bahn commuter networks. The train has similar dimensions to its predecessor, the Emu Class 420, but is significantly lighter and has one large passenger compartment, while that of the 420 is divided into three parts. The 423 additionally has three entrances doors in each carriage, which is down from four on the 420. They are numbered from 423 001 to 423 962.
L’automotrice BR423 de la Deutsche Bahn est une rame Ă©lectrique articulĂ©e lĂ©gĂšre destinĂ©e aux rĂ©seaux S-Bahn. Cette rame a des dimensions similaires au modĂšle prĂ©cĂ©den BR420, mais elle est nettement plus lĂ©gĂšre et possĂšde une seule grande salle, alors que la BR420 est divisĂ©e en trois parties. La BR423 dispose en outre de trois portes d’entrĂ©e dans chaque voiture, contre quatre sur le 420. Elles sont numĂ©rotĂ©s de 423 001 Ă 423 962.
BR143

The Class 143 was orignally a universal electric locomotive of the Deutsche Reichsbahn (East Germany) numbered Class 243, which is used for general rail service. These machines were built by LEW Hennigsdorf (Berlin) between 1984 and 1989 in about 600 units. Deutsche Bahn renumbered it to class 143 at the time of reunification. In 2020, there were still around 197 machines in operation, all dedicated to DB Regio.
La BR143 Ă©tait Ă l’origine une locomotive Ă©lectrique universelle de la Deutsche Reichsbahn (Allemagne de l’Est) numĂ©rotĂ©e 243, et utilisĂ©e pour le service ferroviaire gĂ©nĂ©ral. Elles furent construites par LEW Hennigsdorf (Berlin) entre 1984 et 1989 Ă prĂšs de 600 exemplaires. La Deutsche Bahn l’a renumĂ©rotĂ©e en BR143 lors de la rĂ©unification. En 2020, il y avait encore environ 197 machines en service, toutes dĂ©diĂ©es Ă la DB Regio.
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